חיזוק מערכת החיסון והתאוששות הגוף אחרי לידה

אחרי לידה

אחרי לידה , חורף, הגשם מטפטף על העורף וקר…

ויש גם 'מחלות חורף', אחרי לידה כדי לחזק את מערכת החיסון בהכנה לבאות

למערכת החיסון שלנו לוקח זמן להתאושש אחרי לידה ובזמן ההנקה. למרות שלא מדובר במחלה, עדיין העומס על הגוף בתקופה הזו הוא גדול מהרגיל.
ישנה השפעה של מספר גורמים: איבוד דם בלידה, תשישות מהלידה עצמה ומלילות בלי שינה וטיפול בתינוק, וכמובן הערכים התזונתיים הנדרשים מהגוף להנקה ולהתאוששות בשילוב עם חוסר זמן להכנת מזון מזין. כל אלו עשויים לתרום להחלשות מערכת החיסון אחרי לידה.
כלל האצבע אומר – להשאר במיטה לפחות שלושה ימים אחרי לידה ולהתמקד בהנקה, אכילה, שתיה ושינה. לכן 'תשני כשתנוקך ישן' וקני/הזמיני או תשלחי מישהו אחר לדאוג לך לאוכל מזין וזמין בקלות. (למשל שייק מזין ומהיר)
מרכיבים אותם מומלץ לשלב בתזונה אחרי לידה ובהריון המשמעותיים לחיזוק מערכת החיסון והתאוששות הגוף:
חלבונים – צריכת כמות מספקת של חלבונים חיונית לא רק להבראת וגדילת גופך וגוף תינוקך אלא גם למערכת החיסון שלך לבנית נוגדנים נחוצים. באופן כללי מומלץ לאישה בהריון ואחרי לידה לצרוך כ-70 גרם חלבון ליום, מקורות אפשריים הם: בשר, ביצים, מוצרי חלב, אגוזים, זרעים ושילוב דגנים וקיטניות.
חומצות שומן חיוניות – חשובות מאוד לתפקוד מערכת החיסון שלנו, משפיעות לחיוב על הזכרון והריכוז, על זרימת הדם ועל החיוניות הכללית. מקורות טובים לחומצות שומן הינם מזונות עשירים בשומנים טובים, כמו קוקוס, אבוקדו, אגוזים, טחינה ושמן זית, וכן אפשר לחזק בעזרת קפסולות של אומגה 3 (שמכילות בתוכן גם אומגה 6). ישנן קפסולות על בסיס שמן מצמח המרווה וישנן קפסולות על בסיס שמן מדגים. ניתן לרכוש בבתי המרקחת בעת הצורך.
סוכר -מחקרים מראים קשר ישיר בין כמות הסוכר הנצרכת לבין חולשה של מערכת החיסון ונטייה לחלות בקלות. כמובן שהסוכר הבעייתי ביותר הוא סוכר לבן וכל המוצרים המכילים אותו. מומלץ לצרוך במידה (1-3 מנות ליום) פירות, ולהמתיק במשורה בעזרת ממתיקים טבעיים כגון סטיבייה, סילאן או דבש.
ויטמינים ומינראלים – חשובים מאוד לתפקוד מערכת החיסון ולתפקוד תקין של כל מערכות הגוף. הדרך הטובה ביותר לדאוג שנקבל את מה שאנו זקוקות לו, זה על ידי הקפדה על תזונה מגוונת ועשירה – חלבונים מן החי או הצומח, קטניות, דגנים מלאים, מגוון רחב של ירקות ושילוב בתפריט של שומנים טובים כמו אגוזים, זרעים, טחינה וכו'. בהריון לרוב מומלץ לקחת תוסף ויטמינים כדי למנוע היווצרות של חוסרים, זה כמובן אינו תחליף לתזונה נכונה. לאחר הלידה יש לבחון את המצב ובמידת הצורך להתייעץ עם מטפל על מנת להתאים תוסף או תמיכה דרך צמחי מרפא.

תזונה מאוזנת ושתייה מרובה חשובות ובסיסיות לאחר הלידה ובהריון ועוזרות בחיזוק מערכת החיסון והתאוששות הגוף. ניתן ומומלץ, כאמור, לתחזק ולשלב גם תוספי מזון.
בנוסף, במיוחד בחורף עם 'מחלות החורף' האופיניות לו מומלץ מאוד לקחת באופן קבוע פורמולה של צמחי מרפא לחיזוק חיסוני – כגון אכיניצאה, אסטרגלוס, סמבוק ועוד – אשר יחזקו את הגוף והנפש ויעזרו לך לחזור לעצמך מהר יותר. מומלץ להתייעץ עם מטפל מוסמך כדי למצוא את שילוב הצמחים האידיאלי עבורך.

 [vcex_divider style="solid" icon_color="#000000" icon_size="14px" margin_top="20px" margin_bottom="20px"]

icon-hרוני לוין, הרבליסטית קלינית, מומחית בטיפול בתזונה וצמחי מרפא.
מלמדת ומנחת סדנאות בנושאי רפואה משלימה.

icon-f050-6655647

icons-e.roniherbalist@gmail.com

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.